Ahad, 2 Jun 2013

bedak arab kokuryu super summercake(50g)

slm warga melaka sume..
sana sini org cite psal bedak arab ni kan.serius aku ckp mmng best la pkai bdak arab nie..
walapon mahal tp rse aku berbaloi tau gne bedak nie..sbb dia tahan lame,berat 50g berbnding bdak lain harga dlm lingkungan rm12 tp berat baru bpe gm kn..pde sesape yg brmnat tuk dptknnye sms la aku ye
0129150364..tp cod je ye..area sekitar melaka town..kt cni aku nk kongsi jga kt sume perbezaan bedak arab original dan fake ye..jgn tertipu skrg byk org jual yg tiruan tau..so hati2 lah ye..




Kokuryu Sponge tiruan secara langsung mempamerkan tulisan "MADE IN CHINA". manakala yg original dikilangkan di philippines. Sponge tiruan sangat keras dan kasar dan warnanya lebih terang.



Bedak arab original tidak mencetak production date dan expired date secara terus pada kotak. Font tulisan di belakang kotak juga berbeza.


Warna casing tiruan lebih gelap dan sticker pada casing juga berbeza.

ada juga org kata bedak arab yg x de sticker hologram warna emas dan sticker putih didepan kotak tu adalah tiruan..sbnarnye salah bkn mcm tu k..kt cni aku de share jga gmbo cmne nk bezakn antara ori ngn yg tiruan ye..
sumber dari fb pn diyanah azman..tq sbb share info yg bergune ni ye..
kt bawah ni plak feedback dr costmer aku mala..tq mala  coz sudi kongsi pasal  keistimewaan bedak arab ni ye.
ok sume moga info diatas dpt membntu kalian memilih yg ori dr yg fake ye..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan